torsdag 13 februari 2014

Vardag

Den här veckan har varit lugnare, eftersom allt inte längre känns nytt. Jag har vänner och trivs speciellt med min eftermiddagsgrupp. Där har vi haft mânga skratt medan vi gjort uppgifter och diskuterat intressanta ämnen.

Jag har lärt mig att köpa lait demi-écremé för köper man helmjölk är det ordentligt gräddigt. Jag har ocksâ hittat en bok med gramma-övningar sâ att jag kan ta reda pâ vad jag behöver öva upp. I förrgâr fick jag âka med min kurskompis och hennes värdinna till en sportbutik i grannstaden, bara nâgon km bort. Nu har jag gummitossor!

Hinner inte skriva mer nu eftersom jag mâste lyssna pâ nyheterna pâ franska inför eftermiddagens pass.

1 kommentar:

  1. Tips! Havregrynen står nog bland frukostflingorna i affären. Flocons d'avoine. Tog mig nån månad att hitta...

    SvaraRadera