tisdag 14 oktober 2014

Förbönsämnen

Min bön har ett bra tag varit att kunna gå i förberedda gärningar då jag väl börjar arbeta. Nu har jag diskuterat med mina kolleger och hittat fördjupningar av den bönen. Ni får gärna be med mig

-att Gud skulle låta sin Ande verka i kyrkan här med allt vad det innebär av Andens frukter.
-att Gud skulle lägga en vision för barn- och ungdomsarbetet i flera personer samtidigt och
-att dessa personer skulle hitta varandra och kunna inspirera andra
-att Gud skulle utrusta oss med just den sorts kunskap och insikt som behövs för att kunna verka i just det som Gud har planerat
-att andra idéer rätt fort skulle lämnas åt sidan
-att vi skulle kunna undvika onödiga fällor som kräver tid och energi, t.ex. kulturella tabbar
-att vi skulle kunna samarbeta bra och inte missförstå varandra för mycket
-att vi skulle ha Guds beskydd i alla relationer, resor, möten, händelser osv.
-att inget stort felsteg skulle få påverka hela kyrkans ungdomsarbete lång tid framöver
-att vi skulle kunna samarbeta bra med andra kyrkor och organisationer vid behov
-att arbetet skulle kunna förbättra livet för människor i hela landet och regionen (man ska satsa stort:)

mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar