torsdag 10 april 2014

Studier i Vichy

Idag skrev jag min första andakt på franska. Måste säga att det är intressantare än att skriva debattartiklar om olika mer eller mindre spännande ämnen. Jag gillar att få välja själv, och trosfrågor intresserar mig. Det jag också gläder mig över är att jag kan vara ute då jag skriver eller gör andra läxor. Alla träd har blad nu och det är så vackert! Vid strandparken har de öppnat ett kafé och dit gick jag ikväll för att läsa en bok och skriva kort. Jag hade glömt ta med en penna, men boken läste jag. Emellanåt tittade jag på det färgglada ljuset bland löven, på vattnet och på byggnaderna långt borta. Ah!


Tänään olen ensimmäistä kertaa kirjoittanut hartaus ranskaksi. Iloitsen siitä, että voin tehdä läksyjäni ulkona kauniissa säässä. Nautin suurin määrin luonnon kauneudesta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar