måndag 28 april 2014

Pâsk i Bordeaux 2


Men ack sâ vackert!


Eftersom det var pâskdagen ville jag verkligen gâ i kyrkan och det fanns ett litet kapell just bredvid härbärget. Till min förvâning satt där redan en asiat frân vâr grupp. Han var lika förvânad som jag och efter en stunds stilla bön bad vi Fader vâr tillsammans. Som katolik hade han en del frâgor att ställa och jag likasâ. Trevligt!

Nästa dag besökte vi en medeltida stad där man gör vin. Vi fick titta pâ en vinkällare som hade mögel lite här och var innan vi prövade pâ vinsmakning.

Jag hittade vackra blommor igen. Till dig mamma!
Slutligen besökte vi Lascau. Det är en plats där man hittat grottmâlningar frân... tusentals âr tillbaka i tiden. Jag har tidigarebesökt grottan virtuellt, men det var en speciell upplevelse att befinna sig inne i den tredimensionella reproduktionen. Som att vara inne i en medeltida mindre version av tempelplatsens kyrka med undantaget att motiven inte var helgon utan djur. Jag hade önskat stanna lite längre och insupa konstupplevelsen. Här nedan är länken till den virtuella grottan.

http://www.lascaux.culture.fr/#/fr/02_00.xml





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar