onsdag 26 mars 2014

3/4 DELF B2

Jag har nu avlagt hör- och läsförståelsen, samt skrivuppgiften för DELF B2. Den senaste veckan har jag insett att provet egentligen inte är så strängt som jag hade trott. Skönt!

Å andra sidan vet jag att jag har presterat bättre i övningar än under själva provet idag, speciellt i den skrifltiga delen. Den hann jag inte avsluta. Jag skulle ha skrivit tre meningar till för att formen skulle vara rätt, men jag slutade då de sade att tiden var ute. Kunde lika väl ha fortsatt som flera andra provskrivare... Fast i det långa loppet spelar det ingen roll alls. Och det är skönt att veta.



Imorgon ska jag argumentera på franska utgående från en text. Det är viktigt att kunna kommunicera kulturellt acceptabelt, t.ex: "Jag håller helt och hållet med dig, MEN..."(Läs: egentligen tycker jag tvärt om) istället för: "Nej det tycker jag inte..." Måste erkänna att det är mer diplomatiskt på det franska sättet :)

Efter maten gick jag till tågstationen och köpte biljetter. Ska ta en veckas semester i Taizé. Hinner se mig runt en dag i Lyon också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar