måndag 30 december 2013

Juletider

Igår skulle vi på gudstjänst, men det fanns ingen kl 10 i Nedervetil, så vi for till Karleby istället. Det var en mycket fin gudstjänst som berörde. Karleby kommer att vara en av mina understödsförsamlingar och då gudstjänsten var slut ställde sig en av prästerna upp och bad mig komma fram. Så presenterade han mig, och en annan av församlingens missionärer som var på plats, för gudstjänstbesökarna. Det kändes bra liksom mötet med dem som kom och hälsade på oss.

Under julen har jag funderat en del över dem jag lämnar efter mig. Syskonbarnen och gudsonen kommer att växa en hel del. Min guddotter är redan rätt så gammal. Jag har förlikat mig vid tanken att jag missar viktiga år i deras liv även om jag kommer att sakna dem. Just nu är det svårare att tänka på mina åldrande föräldrar. Lyckligtvis har jag två bröder som bor nära dem och kan hjälpa till vid behov. Det finns också Skype. Men be gärna för min familj!


Bilden är från ifjol (därav snön), men det ser ganska likadant ut i år också.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jo, den var riktig. Framöver kanske jag får nöja mig med fejk-versioner.

      Radera