fredag 20 december 2013

Förberedelser

Igår hade vi en lyckad julfest och jag var så stolt över våra elever. Och nu är det jullov! Skönt!

Fast i år känns det inte som tidigare. Jag har för lite utrymme att hänga med känslomässigt. Eftersom jag slutar jobba en vecka in på den nya terminen finns det en hel del att sköta: Bedömning av elever, göra mig av med papper, fundera ut vad min efterträdare behöver osv. Då jag kommer hem ska jag städa, svara på e-post angående praktiska frågor kring det nya jobbet och förstås packa. Så långt har jag inte hunnit ännu.

Men det börjar arta sig! Jag har fått tag på lådor och sopsäckar. Jag har talat med en firma som kan ta ganska mycket av mina saker. Jag har talat med min kära far om tunnor för sjöfrakt och förvaring av saker hos dem. Släkten är bäst! Och jag fick hjälp med lådfrakt av en församlingsbekant som jag råkade på i butiken.

Så jullovet är skönt, för nu hinner jag (kanske) satsa på att få saker gjorda. I måndags tog mina förberedelser stormsteg eftersom jag äntligen hade en undervisningsfri vardag utan kurs eller resa. Mycket har gått framåt denna månad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar