måndag 16 november 2015

Uppfriskning

Under veckoslutet fick jag vara på ett veckoslut för kristna kvinnor, varav de flesta är expats (jag tror det är vad man kallar människor som är utlänningar). Lovsången och undervisningen var härligt toubabisk, så att jag kända att jag kunde ta det till mig ;) Sällskapet var också bra liksom omgivningen. Här är en sång som sammanfattar innehållet ganska väl:


Min parafras av Paulus:
Redan nu räknas vi som fulländade på det sätt vi en dag kommer att vara. Redan nu får vi smaka på Riket även om det inte ännu är här i sin fullhet. Redan nu är Jesus kung. Det är bara de sista fragmenten av fiendens trupper som ännu försöker dra med sig så många som möjligt för att hämnas. Vi får redan fira segern, medan vi följer vår härförare i avslutningen, räddningsoperationerna och återuppbyggelsen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar