söndag 22 november 2015

Mitt liv i bilder

Våra försök att dämpa ljudnivån i Konèmes dagklubb. Vi tyckte det blev bättre.
Anne Marie Dione och  dagklubbsledare Coumba Faye testar lego.


Såhär ser jordnötter ut. Blasten äts av hästar.
I dessa konstruktioner förvaras hirsen i byarna.


I väntan på möte angående en ny dagklubb i byn Ngane. Där har tidigare funnits en förskola som dragits in pga finska statens nedskärningar i biståndet. Eftersom människor varit duktiga att ge till fadderverksamheten och till Barnens Bank hoppas vi ha möjlighet att istället erbjuda en dagklubb nästa år. Vi hoppas på privata bidrag även i framtiden. Be gärna för klubben. 

Bönevandring i gryningen under kvinnoweekenden. Havet gav oss många insikter. Jag stärktes av tanken på att få befinna mig i det lugna vågsvallet på strandsidan av vågornas brytningspunkt. Gud sköter om vågbrytandet. 


Min kollega Anne Marie Dione.
I torsdags hämtade vi ut kopior av de pedagogiska bilder vi gjort. Det hade blivit ett missförstånd angående i vilken ordning bilderna skulle komma. Att reda upp dem kommer att ta ordentligt med tid. Be gärna för en bra lösning och att liknande missförstånd kunde undvikas i framtiden.

Jag konstaterade nöjt att Ngaparous strandlinje känns bekant.

Vilken glädje att få vila bildligt trötta fötter!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig strandbild i solnedgången! Finns förresten äggkartonger att få tag i? Det funkar bra som ljuddämpning. Kan klistras i taket t.ex. och målas i någon rolig färg.
    Har du fått mina mail förresten...?

    SvaraRadera