fredag 9 januari 2015

Idag började det

Så är jag hemma igen - i dammet (hotell och Dakar var underbart dammfritt jämfört med Fatick och ett hem som inte städats på en vecka) och de sociala plikterna (av ljudet att döma håller de grannens nya babys namngivningsceremonin idag), men också i det goda med sociala relationer (kontakten med grannen och festen, det låter väldigt trevligt med trumrytmerna). Hade egentligen tänkt sova över i Mbour i natt eftersom jag ska dit imorgon igen, men ville kolla upp en del jobbsaker innan dess. Det var min första officiella dag i själva arbetet och jag har blivit riktigt inspirerad. Fast jag tror jag nog ska göra ett besök hos grannen också.

Här kommer igen lite bilder.
Ah! Atlantens vågor är underbart avkopplande i Nianing!

Tyvärr var det lite för kallt och ont om tid mellan allt det jag ville göra, så det blev
ingen simtur denna gång.  Däremot prioriterade jag en bra bok och en morgonlänk. 

Det HÄR hade jag inte väntat mig i Senegal! Hotellet var som en liten fransk bubbla, men med den senegalesiska gästfriheten. Och dansarna skötte sig, trots att det kändes smått absurd) riktigt bra, speciellt i Cancan-numret. 

Det var en skön hydda, utan myggnät på sängen och bara en mygga,
tjockt och skönt sängtäcke, härligt enskild... och så fullmånen förstås. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar