torsdag 15 januari 2015

Byrå-arbete

Så har jag snart arbetat en vecka. Det har varit roligt att göra ett annorlunda jobb än tidigare. Mest har det faktiskt varit frågan om att precisera vad jag egentligen ska göra i praktiken. Jag har läst protokoll och andra dokument för att bekanta mig med det som görs, samt diskuterat med olika personer. Vi är snart klara med en fransk arbetsbeskrivning. Och så måste allt falla inom ramen för budgeten ;) En annan spännande grej är att försöka hitta en fransk titel, för vilket vi bl.a. konsulterat en fransyska.

Kyrkans ungdomsarbete görs i stor utsträckning av frivilliga unga vuxna. De hade ett årsmöte i lördags och där fick jag vara med. Jag bedömde att 75% av det som sades gick på serer, så det var verkligen viktigt att kunna språket! Lyckligtvis inflikades en del på franska också här och var, vilket var till hjälp för att få en mer preciserad överblick av vad som sades.

Det starkaste inslaget i ungdomsarbetet i kyrkan är säkert körerna. Här är ett youtube-klipp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar