söndag 25 maj 2014

Sista veckan

Detta var min sista söndag i Frankrike på ett bra tag. Jag blev bjuden hem till en av församlingsborna på fransk lunch. Gott! Senaste gång jag bjöds på mat av en församlingsbo var det också gott. De kan dethär med god föda och gemenskap. Dessutom frågade de om jag kan visa bilder om Senegal på tisdag kväll, så nu får jag öva det på franska också. Bra.

Ost är viktigt i den här delen av Frankrike. 
Det har alltså blivit dags att börja ta farväl av Frankrike. Här har varit fint, men med tanke på det som väntar ser jag fram emot att komma hem. Fyra månader är en kort tid för att komma in i svängarna i landet, men en lång tid för att inte knyta djupare band... Det känns faktiskt lite som sista veckan inför sommarlovet: Eftersom man vet att det tar slut snart, lever man i båda världarna samtidigt. Och i Finland finns det mycket att göra innan avfärden.

I allt detta är det endå bara en sak som verkligen räknas och det är att leva med Gud och det är gott!







2 kommentarer:

  1. Jo det är raclette och jag gillar det verkligen! Fick med mig lite ost hem också så jag ska försöka sätta det på blomkål.

    SvaraRadera