söndag 18 maj 2014

Rösta i Lyon och material

Jag har besökt Lyon en andra gâng. Denna gâng för att rösta i EU-valet. Efterât for ett gäng finländare ut och äta i gamla stan. Det var rätt trevligt, men jag var trött sâ finskan fungerade inte som det brukar ;) Fast jag mâste säga att jag aldrig haft en lika festlig röstningserfarenhet. Rekommenderas!

Jag hade lite övervägt att ta en runda via Marseilles, men kom fram till att jag bara ville ta det lugnt. Pâ kartan fanns en park som var lätt att ta sig till sâ jag tänkte fara dit och bara sitta i gräset. Det visade sig att det ocksâ var en djurpark och gratis! Râkade ocksâ träffa en finsk mamma som var i parken med sin dotter. Det har varit finskt veckoslut.



Därefter styrde jag kosan till en katolsk bokbutik. Där hittade jag till min glädje en hel del böcker som kan vara till nytta i barn och ungdomsarbete. Jag har länge tänkt att jag skulle vilja hitta sâdana. Dâ jag kommer till Vichy ska jag försöka fâ tag i lite material till BAFA ocksâ. Det är ett franskt skolningsprogram fördem som vill arbeta med barn och unga och en kortkurs som ger ett certifikat i Frankrike. Det kan ge bra idéer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar