onsdag 8 januari 2014

Det närmar sig...

Idag blev jag avtackad i kollegiet. Jag har nog inte fattat att den tiden är över. Men det är iofs två dagar kvar som jag kan njuta av. Och det ser t.o.m. ut som om jag skulle hinna få allt avklarat! Jag gillar att få saker väl avslutade.

Jag är van att säga hej då, till elever. De slutar ju efter tre år. Samtidigt finns det alltid ett visst vemod kopplat till det, men inte ett tungt och tråkigt sådant utan ett tacksamt vemod. Det är givande att ha fått dela en tid med dem. Idag skakade jag hand med den första av mina fem sista klasser och det blir på något sätt större då. Det är ett mer definitivt avsked.

Att ta farväl av sina kolleger är inte lika slutgiltigt. Jag föreställer mig att jag kommer att ha kontakt med dem på något sätt. Hoppas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar