söndag 23 augusti 2015

Hemkomst

Så nu är jag då hemma igen och det känns bra. Här är några foton från den gångna veckan.
I Dakar passade jag på att äta lite västerländskt.

Första selfien med min första smartphone som gör det lättare att alltid minnas ta med kameran.

Det här med att hitta leksaker till dagklubbarna har visat sig vara rätt invecklat.
Jag har kanske lite höga krav: Bra kvalitet och pedagogik, billigt och helst miljövänligt.
Är inte heller tillräckligt insatt i butiksutbudet i Dakar. Funderar vilken kvalitet vi kunde få om
vi hittade en hantverkare i Fatick...
Orsaken till att hålla låg budget är inte bara att vi vill göra det mesta av pengarna.
 Det är viktigt att från början jobba in system som inte kostar allt för mycket den dag
 kyrkan själv tar över hela det ekonomiska ansvaret för olika verksamhetsformer.
 DETTA ÄR ETT FÖRBÖNSÄMNE.

På väg ut från Dakar fastnade vi i trafikstockning, och sedan regnade det så sikten blev ordentligt dålig.

Under veckan fick jag besök av dem som tyckte träden var grönare på min sida av muren.

De har reparerat vägen till centret! Nu behöver jag inte längre väja för hål. Det kan vi tacka
landets president Macky Sall för. Inför hans besök i sin hemstad fick staden några ansiktslyft. 

Även strandvägen är fin. Antingen döljer gräset skräpet eller så har de städat upp igen. Vackert!

Det pågår lokala fotisturneringar nu efter Ramadan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar