söndag 24 maj 2015

Den gångna veckan

Denna vecka har i mångt och mycket gått i diskussionens tecken. Arbetet söker hela tiden sina riktlinjer och det behövs prioriteringar. Vi har producerat och slipat texter på franska (och finska i mitt fall).

En dag åkte vi till en by som fått en skolbyggnad av... staten (?) tror jag. Och det verkar som om man tagit funktionshinder i beaktande... 

 Observera hur träden är gröna nu. Naturen förbereder sig på regnen.


Jag har väldigt lite bilder på människor i min blogg, för man ska inte hänga ut folk. Tyvärr är det då inte lika trevligt. Här nedan syns iaf händer och det arbete som pågick. Dagens bokstav var e.


Idag, på pingstdagen, var det så äntligen dags för konfirmation. (Det här var min enda bild utan människor.) Det var inte lika pirrigt som en finsk konfirmation där allt ska gå enligt en viss formel och vara tip top in i minsta detalj. Mycket gjordes däremot så pass "improviserat" att finlandsvana jag hade svårt att hänga med. Men till stor del beror det säkert på att jag helt enkelt inte vet hur man brukar göra här. Nu har jag iaf delat ut nattvardsvin på serer för första gången. Stämningen var högtidlig, men avspänd och medryckande under sånger. Predikanten stod för god undervisning och han visade sig ha god hand med barn/ungdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar