fredag 21 november 2014

vardag med lite fest


Här är lite materialistiska inblickar i vardagen. Vi börjar med några inköp:
Ja först till höger, ett experiment som jag så sakteliga håller på med. Jag tänker göra ett kylskåp av lera för att se hur och om det fungerar här. Har inte kommit så långt ännu. Till vänster ser ni en traditionell spis, en furno, och en påse med tillhörande kål.
Uppvärmd kol kan t.ex. läggas i aska i ett lerkärl som man sedan sätter rökelse i, cuuraay.

Jag har länge sökt skor så jag skulle kunna springa och hittade ett par använda på torget i Mbour. Sökte på google för att se hur de skulle tvättas. Tyvärr får jag vänta ett tag på att använda dem, för jag har fått en ordentlig förkylning. Man ska vara försiktig med luftkonditionering.
Med jämna mellanrum ska man också ta maskmedel i detta land.


Tack till Borgå svenska som tänkt på mig med en höstgåva! Det är uppskattat.

Och tack till KU och Petrus och Vasa svenska som försett mig med saker att läsa!

1 kommentar: