söndag 15 juni 2014

Praktiska förberedelser

Mina släktingar har förvånat sig över att man numera behöver visum till Senegal, men nu har jag äntligen gjort föranmälan och visumet fås senare på Dakars flygfält. Sedan gäller det bara att ha passfoton och kopior med sig. En hel massa annat praktiskt har också klarnat. De sista malariatabletterna för ett år framåt hittade jag att köpa i Helsingfors. Imorgon får jag hjälp med några bokföringsfrågor och annat på FMS. På tisdag träffar jag Petrus församlings ungdomar. Jag har också hunnit träffa Karleby församling och väckelserörelsen Kyrkans Ungdom på en och samma gång igår. Det var fint. Så, det börjar arta sig. Ikväll ska jag ta det lugnt och träffa en vän. Skönt!

----------
Tärkeimmät käytännölliset asiat ovat nyt järjestäytyneet: viisumi, ajokortit, vuoden malarialääkkeet, tapaamisia SLS:llä ja seurakuntavierailuja. Tätä iltaa aijon ottaa rennosti!

helluntaiaika-musiikkia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar