onsdag 11 juni 2014

Att säga "ja" vid altaret

Det är jätte skönt att vara i Finland! Jag njuter av att allt är bekant, av att kunna språket och av att träffa människor som jag kännt länge. Jag är tacksam över alla fina kontakter jag hade i Frankrike och är ivrig att få fara till Senegal om två och en halv vecka. Ett tag kändes det som ganska mycket att organisera ännu inför avfärden, men nu har det arbetet börjat komma igång också. Dessutom var det roligt att få säga "ja" vid altaret i söndags. Ja, till det uppdrag som väntar. (Det var missionärsvigning på missionsfesten.) Och jag tyckte det var roligt att kunna dela det med några av dem som jag gått missionskursen med. (Kursen heter något annat numera, men jag glömmer alltid vad det var.)

Det är bara nåd alltsammans! (Stort leende!)


notis om missionsfesten

fler foton

__________________

Olen iloinen niin monesta asiasta: Ranskan tuttavista, Suomessa olemisesta, lähetysjuhlien siunaamisesta, lähtemisestä kahden ja puolen viikon kuluttua... Tällaiselta armo tuntuu!

kuva lähetysjuhlien siunaamisesta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar