måndag 12 mars 2018

Lugnet inför en intensiv vecka

Pilotförsamlingarna blev Gandiaye och Ngayokheme. De har båda rätt så olika strategier. Den ena vill ha träffar på söndagar, den andra på onsdagar. Och det är just så det ska vara: skräddarsytt för varje kontext. 
Mitt hem, verandan.
Eftersom vi gjort ett pilotförsamlingsbesök i lördags har jag ledigt idag. Till morgonens program hörde följande: Ett besök på sjukhus tillsammans med en vän som ska föda snart. ("Kom igen imorgon"sa dom.) Ett besök på kvinnocentret för att försöka hjälpa till med att få tvättmaskinen de fått att fungera. (Den biten lyckades inte.) Ett besök hos polisen. (Jag blev bestulen på min mobiltelefon, men har fått den tillbaka. Grannarna listade genast ut vem det var som tagit den. Det är bara det att mobilen fortfarande är på polisstation och jag nog måste på ännu ett besök för att få den tillbaka.) Sedan tog vi en sväng via fängelset också för att få ut ett papper som en kompis behövde. Det lyckades!


Imorgon anländer folk till kyrkans synod. Det är dags att välja president och ny... kyrkofullmäktige ? (conseil de l'église). Salen och övernattningsutrymmena har renoverats inför det stora evenemanget. Det var välbehövligt. Veckan kommer att vara intensiv. Kyrkans partners kommer också för att hållas uppdaterade om vad som händer i kyrkan. Det är med en viss bävan jag deltar i synoden. Detta år hör jag till dem som organiserar valet. Har också lovat predika i församlingen på söndag, så jag hoppas jag hinner fixa inför det också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar