söndag 15 februari 2015

Pedagogiska leksaker

Lärarinnan har haft pysselveckoslut. En av de saker som kommit fram under besöken i dagklubbarna är att det behövs leksaker och aktiviteter för barnen att syssla med medan ledaren undervisar någon av smågrupperna. Eftersom en av våra klubbar är ny, tyckte jag att den hade akut behov av något. Helst skulle man väl använda trä, men det tar länge och jag har inget, så det fick bli papp. Vilken lycka att man kan hitta idéer på nätet numera. Får se hur länge pappen håller.


Då jag plockade undan kom jag att tänka på att jag har fått min pyssliga sidan från min mamma. Jag saknar att inte kunna dela det med henne. Men Dieu est grand, som folk brukar säga här. 

Be gärna för våra dagklubbsledare. I grupper på 30-50 barn finns det många pedagogiska utmaningar och resurserna är absolut inte som i Finland. Behovet att fortbildning är också stort. Det är något som vi funderat på med min kollega. Min bön är att Gud skulle öppna dörrar och ge vishet på den fronten. 

(Om du vill stöda den delen av arbetet ekonomiskt genom fadderarbetet kan du klicka här.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar