torsdag 22 oktober 2015

Intensiv vardag...

Det känns rätt intensivt just nu. Människor i min omgivning har släktingar som föds och dör och har familjetrubbel och jobbar och är sjuka och behöver byta bostad och behöver pengar inför skolstarten och... Jag har också haft en mild släng magbesvär som börjar ge med sig nu.

I helgen kom några missionärskolleger på besök och vi var bl.a. till Mbour och firade ledigt i vacker omgivning och med god mat. Det kändes verkligen som en höjdpunkt. Jag bara älskade att guppa i havet och simning i bassäng är sällan så kul som då man kan upptäcka vattnet tillsammans med barn och andra lekfulla vuxna.

På jobbet har vi slutspurt inför året med anskaffning av material, offerter, möten, skolning av dagklubbsledare, dagklubbsstart, resor och skolningar/konferenser som ska förberedas. Jag kommer att hålla en kurs för dem som studerar teologi i vår så det får ni gärna be för. Be också för mina relationer och för en tydlig kommunikation. Det är ibland utmanande att göra sig förstådd och förstå då man har så olika "förprogrammering".

Ja, och så fick vi bönesvar: Jag hittade pedagogiska leksaker till gott pris och har nu införskaffat en del.

 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar